Tuesday 10 March 2015

Presentatie 2: feedback op onze voortgang.

Afgelopen maandag hebben we met onze groep de voortgang van ons project gepresenteerd. Daar hebben we een aantal handige tips en mooie feedbackpunten op mogen ontvangen, die we in deze blog kort uiteen zullen zetten.

In de eerste plaats hebben wij het in ons projectplan over mogelijke risico's gehad voor ons project, waarin ook het risico terugkwam dat de mediastrategie die we gaan toepassen zich tegen ons keert. Een punt van feedback was dat dit een onduidelijke term is en dat we wat nader moeten specificeren waar het dan precies om gaat.
Een tweede punt van aandacht ligt bij het nader specificeren van onze doelgroep. Waar houdt onze doelgroep zich voornamelijk op qua mediagebruik? Het onderscheid in verschillende generaties en typen mediagebruikers zoals dat door Rudy van Belkom in Het merk voorbij (2014) is gehanteerd is daarvoor een handige tool die wij gaan toepassen op ons eigen project.
Een derde verbeterpunt lag in het nader specificeren van de volgende stappen die we gaan zetten, nádat we onze doelgroep hebben gespecificeerd. Wat volgt dan? Wat dat punt betreft kunnen we ondertussen al melden dat we een document hebben aangemaakt via Google Docs, met daarin een to do list waaraan we continu taken kunnen toevoegen en waarin we ook kunnen aangeven wat er al gebeurd is. Dit helpt enorm bij het behouden van een goed overzicht op de voortgang.

Pieter en Sophie druk aan het vertellen

Een aantal algemene tips werd er in dit college ook nog gegeven. Een tweetal daarvan was specifiek gericht op het gebruik van Twitter. In de eerste plaats was een tip om heel veel mensen te gaan volgen en daarnaast zelf ook heel actief gebruik te maken van de verscheidene functies van Twitter, bijvoorbeeld het gebruiken van lijsten met daarin, in ons geval, mensen die geïnteresseerd zijn in Defensie. Je kunt dan op een makkelijke manier bijhouden waar deze mensen zoal over tweeten. Een tweede tip was het selectief retweeten en aan onze favorieten toevoegen van wat onze volgers en de mensen die wij volgen plaatsen op Twitter, om zo meer aandacht op onszelf te vestigen. Ook selectief reageren op tweets past hierbij. We kunnen daarbij ook gebruik maken van de zoekfunctie van Twitter, om via het gebruik van trefwoorden te komen bij tweets die mogelijk interessant kunnen zijn om te retweeten en om mensen te vinden met een interesse in Defensie.
Als laatste tip zou het ook handig kunnen zijn om te specificeren wie we juist niet willen bereiken met ons mediagebruik. Wie vallen er buiten onze doelgroep? Dit kan helpen bij het komen tot een passende mediastrategie.

Door al deze feedback en deze mooie tips voelen we ons gesterkt in ons project en gaan we weer vol vertrouwen verder met het werken aan een mooie en sterke mediastrategie!

No comments:

Post a Comment